تبلت

انتخاب گلس مناسب برای تبلت

چه نوع گلسی برای تبلت مناسب تر است؟

محافظ صفحه نمایش بخش جدایی ناپذیر در تبلت ها به شمار میرود که به محض خرید تبلت نصب یک گلس روی صفحه نمایش آن ضروری است. در انتخاب گلس مناسب برای تبلت باید ویژگی های هر مورد را جداگانه بررسی کرد.

هر محافظ صفحه نمایش تبلت ویژگی های خاص خود را دارد که علاوه بر محافظت کامل، در عملکرد تاچ خللی ایجاد نکند و از کیفیت تصویر نکاهد. از ویژگی های گلس ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روکش نانوی ضد چربی Oleophobic Nano-coating
  • سختی 9H
  • لایه حریم خصوصیPrivacy Layer
  • شفاف و یکدست بودن
  • نصب آسان

 

گلس سرامیکی یا نشکن

گلس های سرامیکی حالت نرم تری نسبت به گلس شیشه ای دارند و از ضخامت بیشتری برخوردارند و نشکن هستند. این نوع گلس مقاومت خوبی در برابر ضربه و خط و خش دارد و در دوسته مات و شفاف قرار میگیرند.

گلس های سرامیکی مات مانع جذب اثر انگشت و لک میشوند و تا حدود بسیار کمی شفافیت تصویر صفحه نمایش را کاهش میدهند.

نمونه گلس سرامیکی مات

گلس شیشه ای و معمولی

گلسهای شیشه ای معمولی جنس شکننده دارند و در برابر ضربه شکسته میشوند تا از شکسته شدن صفحه نمایش تبلت جلوگیری میکنند. این نوع گلس ها مقاومت نسبتا پایینی نسبت به سایر گلس ها دارند و جزو گزینه های اقتصادی و مقرون به صرفه هستند.

نمونه گلس شیشه ای معمولی

گلس پرایوسی (Privacy Glass)

کسانی که دوست ندارند هنگام کار با تبلت در مکان های عمومی سایر افراد صفحه نمایششان را ببینند، گلس پرایوسی بهترین گزینه است. این نوع گلس با تغییر مسیر انتقال نور باعث میشود فقط فردی که مستقیم به صفحه نگاه میکند، صفحه نمایش را ببیند.

گلس پرایوسی (Privacy Glass)

گلس نانو Nano Glass

یکی از بهترین محافظ صفحه نمایش ها برای تبلت، نانو گلس میباشد. Nano glass در حالت شیشه ای مایع و جامد وجود دارد که نوع مایع آن بسیار سبک است و از محافظت خوبی برخوردار است.

گلس نانو Nano Glass

گلس تمپرد Tempered

از انواع دیگر گلس ها می توان به گلس تمپرد اشاره کرد. گلس تمپرد و یا حرارت دیده نوعی گلس است که با حرارت بالا تولید شده است. این نوع گلس ابتدا حرارت داده می شود و سپس به آرامی خنک میشود و در همین مسیر امکان تغییر شکل جزئی به گلس داده می شود. این عمل باعث مقاومت گلس در برابر ضربه و فشار تا 5 الی 10 برابر نسبت به سایر گلس ها میشود.

گلس تمپرد Tempered

نکات مهم در انتخاب گلس تبلت

گلس ضد ضربه ای وجود ندارد و همه گلس ها تا حدی میتوانند در مقابل ضربه و آسیب به صفحه نمایش جلوگیری کنند.

گلس های سرامیکی نشکن هستند و همین موضوع باعث انتقال ضربه به ال سی دی میشود و در صورتی که این ضربه شدید باشد سبب شکستگی صفحه نمایش میشود.

محافظ صفحه نمایش نانو بیشتر از سایر گلس ها در بازار طرفدار دارد.

ضخامت گلس معیار مناسبی برای مقاومت در برابر ضربه نمیباشد.

برای افرادی که با قلم استایلوس کار میکنند، گلس سرامیکی مات به دلیل کاهش اصطکاک قلم روی تبلت انتخاب مناسب تری میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *