تبلت

قلم هوشمند یا استایلوس تبلت چیست؟

قلم هوشمند یا استایلوس تبلت چیست؟

قلم هوشمند یا استایلوس تبلت، ابزاری جانبی برای استفاده از تبلت به شمار می‌رود. این قلم همانند خودکار است با این تفاوت که بر روی نوک آن هیچگونه جوهری قرار نگرفته است. این قلم برای انجام طراحی‌ها و ریزه‌ کاری‌ها با دستگاه لمسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین امروزه قلم لمسی بسیار بیشتر از گذشته دیده می‌شود. اما این قلم‌های لمسی تنها یک مدل ندارند و باتوجه به گوشی موبایل و تبلت شما باید انتخاب شود. تبلت های جدید همراه با قلم میباشند.

قلم لمسی با تکنولوژی خازنی، در دسته قلم‌های لمسی پسیو یا غیر فعال قرار می‌گیرد. در قلم‌ها خازنی نیازی نیست تا بر روی صفحه گوشی خود به صورت کامل فشار دهید و تنها با نزدیک کردن نوک قلم به گوشی می‌توانید کار خود را پیش ببرید. قلم لمسی خازنی کاربردی مشابه سرانگشتان شما را دارد. زمانی که قلم لمسی به صفحه موبایل یا تبلت شما نزدیک شود، میدان الکترواستاتیکی صفحه نمایشگر موبایل تغییر می‌کند و تشخیص می‌دهد نوک قلم کجا قرار گرفته است و چه دستوری می‌دهد.

در نوع مقاومتی قلم لمسی، برای تشخیص توسط صفحه نمایش موبایل یا تبلت، باید به صفحه نمایش فشار وارد کرد.

استایلوس‌ها یا قلم‌های لمسی بلوتوثی نوعی از قلم‌های لمسی خازنی به شمار می‌روند، با این تفاوت که قابلیت اتصال به تبلت‌ها، موبایل‌ و یا صفحه مانیتور لمسی شما را دارد. با اتصال این نوع از قلم‌های استایلوس به دستگاه از طریق بلوتوث، نوع و میزان فشار دست شما را به دستگاه اطلاع می‌دهد. نمایشگر دستگاه شما با استفاده از بلوتوث، محلی که قلم لمسی شما قرار گرفته است را تشخیص می‌دهد. در این نوع از قلم‌ها به صورت دقیق مشخص می‌شود که شما چه میزان فشاری را به دستگاه وارد کرده‌اید و دیگر مانند فشاری که نوع خازنی وارد می کند، تشخیص به صورت گنگ و کلی نیست.

 قلم هوشمند یا استایلوس تبلت چیست؟

چرا به خرید قلم لمسی نیاز داریم؟

استفاده از قلم لمسی به شما کمک می‌کند تا صفحه نمایش تمیزتری داشته باشید زیرا دیگر اثر انگشت شما بر روی تبلت نمی‌ماند. استفاده از انگشتان به خصوص اگر ناخن‌های بلندی داشته باشید، ممکن است صفحه نمایش شما را خش بیاندازد. همچنین استفاده از این قلم‌های لمسی دقت استفاده و کارکرد شما را هم در طراحی و هم در تایپ کردن و استفاده‌های دیگر بالاتر می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *